הדרכה לשיל השלישי והגיל הרביעי - חיים בגיל הזהב

העצות של #פולה_רווח, אחות מוסמכת, מאמנת כושר ובריאות ומנחת קורס מטפלים לבריאות בגיל השלישי והרביעי -

  1. תנהל אורח חיים פעיל עד כמה שניתן: הפעילות הגופנית חשובה לבריאות הגוף והנפש. הקפדה והשתתפות בפעילויות כמו הליכה, שחייה, טניס או אירוביות, בהתאם לסוג הפעילות שאתה אוהב, יכולה לשפר את כושר הלב והריאות, לחזק את השרירים ולשמור על קשרים חברתיים. לא יכול? אשמח לשלוח לך מגוון תרגילים שאפשר לעשות בחצי ישיבה, בהשענות על קיר, בישיבה ובשכיבה.
  2. אכול בריא: הקפד על תפריט תזונה ים תיכוני שיכלול פירות, ירקות, שמנים איכותיים, חלבונים ופחות מוצרים מעובדים ושומן לא איכותי. שימור משקל גופך בטווח נכון יכול לסייע למניעת מגוון בעיות בריאותיות. בגיל השלישי והרביעי, בד"כ נימנע מירידה במשקל. ובטח לא נתעלם – אם פתאום ירדנו ירידה גדולה ולא מתוכננת במשקל (מיד נפנה לרופא לבירור). שמור על פעילות פעילות והתרוקנות מעיים תקינה, כשאין יציאה מעל 3 ימים – זו עצירות. שתה מים, אכול 5-6 ארוחות קטנות ביום, הקפד על תנועה על מנת להימנע מעצירות. שתיית מי שזיפים או אכילת עגבניה מרוסקת עם שמן זית יכולים לעזור בשימור פעילות מעיים תקינה.
  3. המשך ללמוד ולהבצע פעילות "קוגנטיבית": תמשיך לקרוא, ללמוד דברים חדשים ולשמור על חיי הרוח. התמדה וחדשנות מסייעים לשמור על הפעילות הנפשית והמנטלית. במידת האפשר, שלב פעילות קוגנטיבית / שכלית באימון הגופני שלך או שלב פעילות גופנית עם אלמנטים של מחשבה ותגובה.
  4. תקשורת חברתית ושימור קשרים חברתיים: שמור על קשרים חברתיים וקרובים עם משפחה וחברים. התקשרות חברתית יכולה לשפר את המצב הרוח ולסייע במניעת בדידות ועייפות רגשית. משנה לשנה אופן התקשורת שלנו משתנה והיום ניתן לתקשר עם המשפחה, במיוחד עם הילדים והנכדים ב"וואטסאפ". ספר שיכול לסייע https://www.netbook.co.il/Book.aspx?id=13783 ומומלץ לרכישה #להביןמייד_אתהנייד
  5. בקר את הרופא שלך: תקבע פגישות רפואיות תדירות כדי לבדוק את הבריאות שלך ולזהות בעיות אפשריות בשלב מוקדם. כאמור, אחד מהסימנים שיכולים להוות סימן אזהרה הוא ירידה לא מתוכננת במשקל. אל תתעלם מסימני אזהרה או תחושות של אי נוחות. בדוק את רמות הסוכר בדם, לחץ הדם, כולסטרול וכל בדיקה רפואית אחרת שנדרשת. שלמות העור היא חשובה מאוד, הקפד ללחלח ולשמן את העור ולהימע מפצעים וחתכים, למרוח משחה במקרה של פטריה ולמרוח קרם הגנה לפני היציאה לשמש. אחת לתקופה, בדוק את אצבעות הרגליים וכפות הרגליים וודא שלמות העור.
  6. תשקיע בתחביבים: פרויקטים אישיים כמו פרגולה, קריאה, אמנות, גינון או כל תחביב אחר שאתה אוהב,התחביבים ותחומי עניין יכולים להוסיף איכות לחיים ולסייע בהנאה. במידה ובחרת תחביב פיזי, תקפיד על כללי הבטיחות, אל תתפס על סולם, נעל נעליים עם חרטום רחב וסוליה עם מקדם חיכוך גבוהה שמחוברת לרגל. במידה ובחרת בקריאה או אומנות, השימור בעטים, עפרונות וצבעים ישמרו על המוטוריקה העדינה שלך. ו... אל תשכח לא לעלות עם משקפיים מולטיפוקליים במדרגות מחשש לנפילה.
  7. שמור על שינה איכותית: שינה מספיקה ואיכותית חשובה לבריאות גופך ונפשך. נסה להקצות זמן מסוים לשינה וליצור סביבה נעימה לנוחותך. אל תשהה בשעות בערב קרוב למסכים בוהקים ו/או אורות נאון חזקים, הקפד על הגיינת שינה נאותה. אל תשתה משקעות ממריצים בצהרים ובערב. איכות השינה היא חשובה לתפקוד מוחי תקין, ניהול ואיזון כאב ומצב הרוח, לכן, במידה ויש קושי גדול להירדם. ניתן להתעייץ עם הרופא שלך לגבי נטילת כדורי שינה כגון בונדורמין או נוקטורנו. התקן מתג אור קרוב למיטה על מנת למנוע קימה בחושך לשם הדלקת העור. כמו כן, השתמש בפנרוס, מכנסון סופג ועוד פתרונות על מנת להפחית את הקימה בלילה לשירותים וכך גם המנע מנפילה.

שתף/פי עם החברים
שאלות ותשובות

מאמרים נוספים

› מה האימון הכי טוב בזמן מלחמה
› הדרכה לשיל השלישי והגיל הרביעי - חיים בגיל הזהב
› איך בונים תוכנית אימונים למחלה ניוונית FSHD ?
› טיפים להתחלת פעילות גופנית
› איך מתחילים להתאמן לאחר ניתוח קיצור קיבה / ניתוח שרוול / ניתוח בריאטרי?
› שאלה בדיונית אך מעוררת מחשבה - איזה תרגיל פילאטיס היית ממליצה לעשות לאדם שיש לו ארבע רגליים?
› הסתירה הפנימית ותרגיל המרְאָה
› אין "לפנֵי" ו-"אחרֵי", זה תמיד "אחרֵי"!