אפשר להבין דברים גם משאלות של אחרים

הרבה שאלות כבר הגיעו מאנשים ונשים ששקלו להתקבל לתוכנית הממוקדת של פולה רווח ויתכן שהתשובות של פולה כאן יענו גם לך.
אם לא נענית, כדאי לצלצל לפולה 052-5051929 או לשלוח את השאלה שלך במייל.

לאיזה בעיות רפואיות ספציפיות מתאימה תוכנית קאמבק?

  • למאובחנים בטרום סכרת. לחולי סכרת. למי שנוטל לפחות תרופה אחת לאיזון רמות סוכר בדם.
  • לסובלים מ- prehypertention ויתר לחץ דם. למי שנוטל לפחות תרופה אחת לאיזון לחץ דם.
  • תסמונת מטבולית
  • מעשנים
  • לחולי פיברומיאלגיה
  • אוסטיאופורוזיס ושיפור צפיפות עצם
  • למנותחים בריאטריים: ניתוח טבעת מתכווננת, ניתוח מעקף קיבה, ניתוח שרוול קיבה, ניתוח מיני מעקף (מיני בייפס).
  • מי שנטל בעבר תרופות להרזיה כגוןREDUCTIL (Sibutramine), RAZIN (Phentermine)
  • למי שנטל בעבר תרופות מעכבות ספיגה כגון (XENICAL (Orlistat, ACARBOSE (Prandase)
  • מי שהזריק בעבר SAXENDA (Liraglutide) לצרכי הרזיה
  • לנפגעי דיאטות "ניקוי רעלים" כאלו ואחרות
  • למי ששקל לרכוש "שורפי שומן" הנמכרים ברשת, כגון Lipo 6ודומיו...

למה חשוב לעשות מדידות נוספות ולא להסתמך רק על משקל הגוף?

  1. שקילת הגוף היא מדידה מאוד כללית, אפשר להבין ממנה מגמה ותו לא. לצורך ההתאמה הבריאותית המדויקת אליך נדרשות מדידות אנתרופומטריות ואנו מבצעים אותן כאן. הן חיוניות במיוחד למי שרוצה לשפר פרופורציה מסוימת בגוף.
  2. יש באוכלוסיה אנשים בעלי משקל גוף תקין, אך עם רמה גבוהה של אחוזי שומן גוף – ברור שפה דרוש ניטור יותר מדויק ולא רק שקילה, כי המטרה היא לשפר את הרכב הגוף ולא רק לרדת במשקל.
  3. כשיש לך אחוזי שומן נמוכים, בדרך כלל לא נראה שינויים במשקל הגוף אבל חשוב להמשיך לנטר את השיפור בהרכבו.
  4. מדידת משקל הגוף בלבד אינה מאפשרת לאתר השמנת TOFI (פרטים על TOFI בשאלות הבאות).
  5. שקילה לא מבדילה בין השמנה תפוחית ויסצרלית לבין השמנה אגסית. השמנה תפוחית קשורה לעלייה בסיכון למחלות לב וכלי-דם.

מה החשיבות של מדידת היקף המותניים?

מדידת היקף מותניים מאפשרת הערכה של פיזור השומן ומשקף את רקמת השומן התוך-בטנית. היקף המותניים הרצוי הוא עד 88 ס"מ לאישה ועד 102 ס"מ לגבר. היקף גדול מהנ"ל נמצא כגורם סיכון לתסמונת מטבולית, כלומר סכרת, דיסליפידמיה, יתר לחץ דם ולמחלות כלי דם ולב.

למה חשוב לשקול את האוכל?

שקילת המזון מדייקת את התזונה שלך. השיטה שלי מבוססת על האמינות שלך ועל האובייקטיביות של המשקל. זה כבר לא "בערך" ולא "אכלתי קצת יותר מידי". מניסיוני הארוך, הרבה דברים נופלים על חוסר דיוק. השקילה 'מכריחה' אותך להיות מודע מאוד לכל מה שנכנס לפה שלך.
השקילה מונעת ממך לעבוד על עצמך ולאכול יותר מה"קצת" שהוקצה לך או לחפש כוס מדידה גדולה יותר בבית (קורה כשמקבלים הנחיות תזונה לא מדויקות). אם הנחיות תזונה פשוטות של לאכול קצת מזה ולאכולX במידה ולא להגזים עם Y היו עובדות עליך – לא היית מגיע אליי! אם הגעת לכאן כנראה שהנחיה מדוייקת הכרחית עבורך.
הדיוק מאפשר לעשות שינויים קטנים אבל חשובים בתזונה כשנראה שהירידה במשקל נעצרת. חשוב לי לדעת בדיוק מה אכלת ולא בערך, כדי שאוכל לחשב את השינוי הבא.
באופן מפתיע השקילה המדויקת מאפשרת לך לאכול יותר, כי אז לא צריך לחשוש שאכלת יותר מדי ולסבול מרגשי אשם. אוכלים מנה גדולה ודשנה ללא רגשי אשמה.

האם יש צורך בתוספי תזונה בכל התהליך?

בדרך כלל אין צורך בתוספי תזונה. רוב תוספי התזונה הנמכרים כיום אינם חיוניים לגוף ואינם בעלי יתרון ארגוגני (ergogenic) מוכח. ישנם תוספי תזונה שיעילותם מוטלת בספק ויש חומרים הנמכרים בחדרי כושר שלהם תופעות לוואי קשות מאוד. למרות זאת – כל מקרה לגופו. ישנם מקרים בודדים שבהם אמליץ על תוספי תזונה.

על מה מבוססת השיטה של פולה? ומה הייחודיות שלה?

השיטה מבוססת על מדע הרפואה, המלצות משרד הבריאות ותו לא. השיטה אינה מבוססת על טרנדים חולפים ואופנות משתנות. אני לא מתבססת על השערות וגם הלקוח לא צריך להתבסס על השערות. ייחודיות השיטה היא המדידות הפיזיות האובייקטיביות שנעשות לפני ההתחלה הן ברמה של אחוזי שומן והיקפים והן לגבי הביצועים הפיזיים FMS. בדיקות הדם מתקבלות מהמעבדה לפני שמתחילים את האימונים וקובעים את התזונה. במידה והיו ערכים לא תקינים בבדיקות הדם הראשוניות, הלקוח יבחן בעצמו - ביחד איתי - בבדיקות החוזרות: האם אותו ערך שנמדד חזר לנורמה או לא? לכן לכל מתאמנ/ת יש אפשרות להבין לבד - האם השיטה עובדת או לא. השיטה מעודדת ביקורת מצדך, הלקוח: האם ירד אחוז השומן בגופך? האם הביצועים הפיזיים השתפרו? אני קוראת לך לבחון את התוצאות בעין ביקורתית ולחזור איתן לרופא המשפחה לביקורת חוזרת. אנחנו רואים בפועל שזה עובד. ואם נתתי לך הנחייה שלא עובדת – נראה את זה במדידה אובייקטיבית ונשנה בהתאם. לעוד מידע על השיטה שלי.

כמה אימונים יש בכל שבוע?

התוכנית היא אינדיבידואלית ומותאמת עבורך. יש אפשרות להתאמן כל יום. יש אפשרות להתאמן פעם בשבוע (תלוי לפי אורח החיים ובחירת האדם) וההכוונה ניתנת לכל אדם לפי הצרכים שלו. במקרה נדיר אחד שהיה לי, לקוחה הגיע לאחר שחוותה "טראומה נפשית" קשה מאוד מאימונים. היא קיבלה תוכנית תזונה בלבד פלוס הבטחה להפסיק להשתמש במעלית. הלקוחה קיבלה תוצאות מצויינות במהירות על אף שלא התאמנה בכלל (לא להתאמן היא לא אופציה מומלצת אצלי) אך מכורח הנסיבות זו הייתה הבחירה הטובה ביותר. אותה לקוחה קיבלה תוצאות טובות יותר ממה שהיא ציפתה. יש נשים שמתאים להן אימון קבוצתי והן משובצות למסגרת "אימון נשים בקבוצה". יש אנשים שמקבלים תוכנית אימונים לבצע בבית או בחדר כושר. התוכנית נתפרת כמו כפפה ליד – לפי אורח החיים שלך. אז כמה אימונים יש בשבוע? כמה שיתאים לך.

מה החשיבות של תוכנית הקאמבק הנשית?

היא לא חשובה יותר מתוכנית הקאמבק הגברית. הן חשובות באותה מידה, אבל היא נועדה לנשים שמעדיפות להתאמן בקבוצה לנשים בלבד.

האם אתם עושים פילאטיס?

כן! פילאטיס (פולאטיס) גם נמצא בלוח האימונים שלנו.

האם יש קבוצה לנערים? או לנערות?

יש נערות המתאמנות בקבוצת האימון הנשית, אבל אינני מספקת יעוץ תזונה לנערות מתחת לגיל 18.

האם את מטפלת באנשים שרוצים לעלות במשקל?

כן. השיטה שלי עוסקת בשיפור הרכב הגוף. היא מתאימה גם לירידה במשקל וגם לעליה במשקל. הרבה פעמים מוזכרת ירידה במשקל בגלל שרוב האנשים צריכים להוריד במשקל ולא להעלות. הייעוץ הוא אינדיבידואלי ולוקח בחשבון את מבנה גופו של האדם. מדידת היקף שורש כף היד מתבצעת בתחילת התהליך. ממדידה זו אני מקבלת מידע על מבנה השלד של האדם (צר/בינוני/רחב), כמו כן נלקחים בחשבון שיקולים נוספים כגון מבנה הגוף body type כגון אקטומורף, מזומורף, אנדומורף ועוד (תמונה מצורפת).
אני ממליצה לקרוא גם את התשובות לשאלות הבאות...

מה זו השמנת TOFI?

השמנת TOFI שהם ראשי התיבות של Thin Outside, Fat Inside (באנגלית - רזה בחוץ, שמן בפנים). אנשים אלו נראים (אך רק נראים) רזים מבחוץ ואף בעליBMI תקין. מצבורי שומן בתוך הגוף עלולים לגרום לבעיות בריאותיות ולכן חשוב לעשות מדידות היקפים כדי לאתר את הנ"ל ולהתייחס בהתאם. "שומן פנימי" זה העוטף את האיברים החיוניים (הלב, הכבד והלבלב), יכול להיות מסוכן יותר מאשר המצבורים הגלויים, אותם "צמיגים" או "ידיות אהבה", המתעבים מתחת לעור. בדרך כלל אנשים אלו יעלו במשקל תוך שיפור בהרכב גוף (העלאת מסת שריר).

האם יש לך תוכנית לספורטאים?

כן. התוכנית שלי זוכה להצלחה רבה בקרב נערים מעל גיל 18. גברים צעירים בגילאי 20+ נשאבים לתוך חדרי הכושר ובגלל הרצון לשפר את הרכב גופם, מתחילים לעשות תוכניות אימון של 5-6 אימונים בשבוע ולהקפיד על תזונה (שלפי מה שנראה להם היא) מסודרת. כאן התוכנית שלי נכנסת לפעולה, צעירים אלה בדרך כלל חדורי מוטיבציה. הם מתרגשים לראות תוכנית אימונים מעניינת, וממש מצפים לשינוי בתוכנית אימונים כל 6-8 שבועות. במקרה הזה אני מקבלת גם ספורטאים שכבר מתאמנים לפי תוכנית אימונים מסויימת ועל סמך התוכנית הנוכחית בונה ומשדרגת את תוכנית האימונים הבאה. הניסיון שלי כספורטאית פיתוח גוף והיום – שופטת בתחרויות פיתוח גוף, נותנים לי את האפשרות ליצור, לכוון, להתאים תוכנית לגוף הרצוי. באוכלוסיה הזו יש עבודה מעשית נטו והתוצאות בהתאם.

מה ההבדל בין תוכנית האימונים שלך לבין תוכנית האימונים המתקבלת בחדר כושר?

בניגוד לחדרי כושר, היתרון הגדול שלי הוא שאינני נותנת שום הכוונה לפני שראיתי את בדיקות הדם שלך. לא פעם יצא לי לראות תוכניות אימון עמוסות מאוד לצעיר שמסתבר כסובל מאנמיה קשה. זה מסכן אותו מאוד (בעיקר מבחינה לבבית) והוא גם לא יקבל את התוצאות הרצויות מבחינת הרכב הגוף בזמן הרצוי לו כיוון שבאנמיה קשה – רקמות הגוף והשרירים, לא מקבלים את אספקת החמצן הדרושה לחימצון מספק. יש צורך לתת הכוונה תזונתית שתכסה מחסורים תזונתיים, במקביל עם יעוץ רפואי (מתן תוסף ברזל, ויטמין B12 באנמיה מגלובלסטית וכו') ובכיסוי רב-תחומי של הנ"ל הצעיר מקבל תוכנית ייעודית לשיפור הרכב הגוף. כמו כן, בגילאים האלה מתפתים לקנות המון תוספי תזונה שיעילותם מוטלת בספק ולפעמים אלה חומרים שלהם תופעות לוואי קשות. פה אני יודעת לכוון ולהסביר מה מיותר, מהן תופעות הלוואי המזיקות ואיך לעשות את זה בפיקוח. אחוזי ההצלחה של "נערי חדר כושר" הם גבוהים מאוד כי הם מגיעים עם רצון לשפר את הרכב הגוף בלי ה"בעיות" שאופייניות לאנשים מהאוכלוסייה הכללית. הם כבר "מביאים מהבית" את יכולת ההתמדה, את המשמעת, ואפילו מתלהבים לנסות תוכנית אימונים ותפריט תזונה חדש. הם אינם מתחבטים ברצונות סמויים לנטוש את הדיאטה וללכת לרבוץ על הספה ולהתחבא מתחת לתירוצים.